Den hasičů
Pohár - 19.09.2015 8:00 - 23:55
Havlíčkův Brod
Ano, přijdu (0): --
Ne, nepřijdu (0): --
sraz v 8:00
odjezd v 8:30
XX. ročník
havlíčkobrodského setkání
DEN HASIČŮ
okresu Havlíčkův Brod
![]() |
19. září 2015
Havlíčkův Brod
Sportovní areál Humpolecká 3606
Den hasičů je poděkování HZS Kraje Vysočina, územního odboru Havlíčkův Brod - Sborům dobrovolných hasičů v okrese za celoroční spolupráci a prověrkou akceschopnosti jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí, zařazených do Požárního poplachového plánu Kraje Vysočina, platného pro okres Havlíčkův Brod v kategorii JPO II, III a V.
Pořadatelem soutěže je Hasičský záchranný sbor Kraje Vysočina, územní odbor Havlíčkův Brod a Hasičský sportovní klub, z.s. Havlíčkův Brod, pod záštitou ředitele územního odboru Havlíčkův Brod
plk. Mgr. Luboše Vacka.
Program a časový snímek
DNE HASIČŮ
Kategorie |
Prezence |
Průběh soutěže |
prostor |
|
|
|
|
Veteráni – pohár velitele stanice HB |
9:30- 9:50 kontrola OP– věk |
Start - v 10:00(vyhlášení 30 min po skončení závodu) |
Stadion – 2 stavy |
Ženy – pohár vedoucího prevence a OOB UO HB |
9:30 – 9:50 |
Start – v 10:00 (vyhlášení 30 min po skončení závodu) |
Stadion – 2 stavy |
Mládež – pohár velitelů PS Chotěboř, Světlá n.S. a Ledeč n.S. |
10:15-10:45 kontrola průkazek |
Start 10 min po skončení závodu žen a vetránů (vyhlášení 30 min po skončení závodu) |
Stadion – 2 stavy |
Výjezd. jednotky – pohár vedoucího IZS a služeb UOHB |
10:45-11:15 |
Start 10 min po skončení závodu mládeže (vyhlášení 30 min po skončení závodu) |
Stadion – 2 stavy |
Přílohy propozice jednotlivých soutěží:
č.1. Pohár vedoucího IZS a služeb UO Havlíčkův Brod – výjezdové jednotky (VJ)
č.2. Pohár vedoucího prevence a OOB UO Havlíčkův Brod – ženy
Pohár velitele stanice Havlíčkův Brod - veteráni
č.3. Pohár velitelů PS ÚO HB – mládež mladší a mládež starší
č.4 Přihláška do soutěží
Přihlášky do všech soutěží:
Konečným termínem pro podání závazné přihlášky je 14. září 2015 do 12:00 hod!!! Přihlášky musí mít písemnou formu (dopis, fax, e-mail).
Adresa:
HZS Kraje Vysočina, územní odbor Havlíčkův Brod, Humpolecká 3606, 580 01 HB
e-mail: petra.omelancukova@hasici-vysocina.cz, fax: 950 275 108,.
Přihlášky družstev podané po termínu nebudou akceptovány. Startovní pořadí ve všech kategoriích určí pořadatel, a dne 16.9.2015 vyvěsí na webové stránky www.dh-vysocina.cz. Pořadatel si vyhrazuje právo na organizační změny, úměrné počtu přihlášených družstev.
Startovné je stanoveno na 500,- Kč v kategorii VJ, veteráni a ženy. V kategoriích mládeže je startovné 250,-Kč za družstvo. Úhrada musí být provedena na účet 2100631482/2010, variabilní symbol 1309 v termínu do 14. září 2015. Ve zprávě pro příjemce uvést název družstva (obce).
Prostor pro parkování vozidel bude na místě určovat pořadatel ve spolupráci s policií.
-------------------------------------------------
plk. Mgr. Luboš Vacek
ředitel HZS KV, ÚO Havlíčkův Brod
příloha č.1 - pozvánky na Den hasičů
DEN HASIČŮ
Organizační zajištění – soutěž výjezdových jednotek
Pořadatel : HZS Kraje Vysočina – UO Havlíčkův Brod
Místo konání : sportovní areál Humpolecká 3606, Havlíčkův Brod
Zahájení soutěže: dle časového plánu na společné pozvánce
Podmínky soutěže :
Do soutěže se mohou přihlásit výjezdové jednotky obcí, kategorie JPO II, III a V z okresu Havlíčkův Brod, účastnit se může 1družstvo za každou výjezdovou jednotku SDHO (družstvo 1+5 dle BŘ).
Strava: každý člen družstva obdrží poukázku na stravu ve stánku
Doprava: každé družstvo na vlastní náklady
Startovné: 500,- Kč za družstvo
Zdravotní služba: zajistí pořadatel
Časomíra: ruční
Popis průběhu soutěže
- ani v letošním roce pořadatel nedoporučuje příjezd soutěžících na místo soutěže zásahovou mobilní požární technikou (cisternami). Do soutěže jednotek postačí, aby měli členové družstva řádné ustrojení (dle podmínek soutěže) a materiál k provedení útoku.
- jednotky jedou na místo bez vyhlášení poplachu (tedy i bez zvukového a světelného výstražné zařízení). Příjezd na místo konání soutěže dle časového snímku dne, po příjezdu na místo soutěže zaparkují vozidla soutěžních družstev dle pokynů pořadatelů
- pokud přepravují materiál (osobní automobil a kárka, případně dopravní automobil) pro jiná soutěžní družstva své obce (ženy, děti, muži nad 45 let), mohou parkovat v ulici kolmé na Humpoleckou, která vede před budovou HZS KV, územní odbor Havlíčkův Brod.
- každá obec může mít v této ulici nejvýše jedno vozidlo. Ostatní musí být zaparkovaná ve vyhrazených prostorách dle pokynů pořadatelů.
- ihned po příjezdu se družstvo ohlásí pořadateli u prezence, která bude v hlasatelském návěsu v areálu. Zde obdrží startovní číslo, stravenky, případně další materiály
- družstva, která se nedostaví k prezenci do 11:15 hod., nebudou puštěna ke startu.
Průběh soutěže:
- příprava:
členové jednotky se dle startovního pořadí - na vyzvání pomocníka startéra a ve stanovené ústroji dostaví ke startu. Veškerý materiál, potřebný pro provedení pokusu, uloží do přípravného, rozhodčím stanoveného prostoru. K dopravě po stadionu slouží pořadatelem zapůjčené vozíky s bantamovými kolečky. Uložený materiál nesmí být jakkoliv pospojován. Jedná se o stroj (motorovou stříkačku PS 12 / PS 8), hadice B 3x, hadice C 4x, savice 2x, sací koš, rozdělovač, proudnice 2x. Hadice budou svinuty v kotoučích (ne přes půlspojku). Družstvo přejde do prostoru startu. Zde si členové vylosují čísla 1 – 6. Tím se stanoví, který člen družstva bude v rámci požárního útoku plnit jaké úkoly. Členové si nasadí startovní čísla a budou je mít po celou dobu pokusu. Úkoly členů družstva (čísel) - 1 – levý proud, 2 – pravý proud, 3 - hadice B, 4 – rozdělovač + hadice B, 5 – savce + koš se strojníkem, 6 - strojník. Nyní je zahájen čas na přípravu. Během něj je možno materiál dle potřeby upravit nebo i přemístit v rámci přípravného plata. Nesmí překročit 4 min. Družstvo ukončí práci v přípravném prostoru a nastoupí si na startovní čáru.
- po odstartování:
- členové družstva provedou požární útok, voda se saje (nesmí se nabírat), hadice se rozvinují, (netahají se spojené jako při požárním sportu)
- čísla 1 a 2 srazí terče (srážecí terče), každý pouze svůj terč
- po sražení obou terčů družstvo rozpojí vedení (hadice, rozdělovač, savce a proudnice), sbalí materiál a přenese do stejného prostoru, kde odstartovalo.
Poznámka: Hadice budou sbaleny řádně v kotoučích (ne přes půlspojku) – aby byly ve stejném tvaru, jako při startu pokusu. Rozhodčí vyhodnotí sbalení. Pokud nebude materiál sbalen řádně, bude muset družstvo znovu hadice rozbalit a sbalit. Celé družstvo nastoupí na okraj prostoru a velitel oznámí vztyčenou paží ukončení pokusu. Následně rozhodčí zastaví čas.
- po ukončení pokusu:
Družstvo neprodleně naloží materiál na vozík a opustí přípravný prostor. Svá kompletní a složená startovní čísla (6 ks) neprodleně předá pořadateli do prostoru startu.
Upřesnění podmínek soutěže a práce s věcnými prostředky:
- materiál nesmí být tažen po zemi. Za nešetrné, či hrubé zacházení s materiálem hrozí družstvu časová penalizace 60 vteřin nebo úplná diskvalifikace
- v prostoru přípravy jsou dva stejné vymezené prostory k provedení útoku. Družstva nastupují k prostoru střídavě (levý nebo pravý) dle svého startovního pořadí
- po ukončení pokusu si družstvo materiál odveze na zapůjčeném vozíku.
- členové družstva se dostaví na start soutěže v pracovním stejnokroji (PS II) s dlouhým rukávem, opaskem, v ochranné obuvi, zakrývající kotníky a ochranné přilbě. Pokud jednotka nedisponuje PS II, musí být ústroj pracovní, která jej nahrazuje
- každé družstvo má pouze jeden pokus
- jednotky PO zařazené do soutěže setrvávají do závěrečného nástupu, vyhodnocení soutěže a předání cen. Ty budou předány úplným soutěžním družstvům v kompletním stejnokroji PS II. Nástupem bude soutěž ukončena.
- maximální limit pro provedení útoku je 10 minut včetně 4 minut přípravy, počítá se od rozlosování čísel
- pořadatel je oprávněn diskvalifikovat soutěžní družstvo při porušení pravidel soutěže, ústrojové nekázni, překročení časového limitu pokusu, neukázněném vystupování, nesportovním chování, při nešetrném nakládání s materiálem nebo nerespektování pokynů pořadatele.
Na soutěž se nevztahují pravidla požárního sportu, soutěž není pojištěna.
Příloha č. 2. pozvánky na Den hasičů
Den HASIČŮ
Organizační zajištění – ženy a veteráni
Pořadatel: HZS Kraje Vysočina – UO Havlíčkův Brod
Místo konání: sportovní areál Humpolecká 3606, Havlíčkův Brod
Zahájení soutěže: dle časového snímku na společné pozvánce
Podmínky soutěže :
Do soutěže se v obou kategoriích může přihlásit pouze 1 družstvo za každé SDH (družstvo má 7 členů).
V kategorii veteráni musí být všichni členové družstva starší 45 let, tedy narozeni do 18.9.1970.
Strava: každý člen družstva obdrží stravenku na stravu ve stánku
Doprava: každé družstvo na vlastní náklady
Startovné: 500,- Kč za družstvo
Zdravotní služba: zajistí pořadatel
Soutěž proběhne dle platné Směrnice hasičských sportovních soutěží se změnami platnými od 1.1.2012
- elektronická časomíra (ruční záloha)
- požární motorová stříkačka může být před startem disciplíny nastartována
- značky pro plnění disciplíny si družstvo, které plní disciplínu, může nainstalovat na dráhu až v době přípravy pokusu. Po skončení pokusu musí značky z dráhy odstranit (nesmí se používat jakákoliv barva ve spreji či v jiné formě)
- při plnění disciplíny bude použit omezovač průtoku, který nasadí na stříkačku při přípravě základny rozhodčí na platě - kontrolu nasazení provede strojník družstva.
- Družstva si přivezou k provádění disciplín veškeré nářadí a požární motorovou stříkačku, kromě přetlakového ventilu (dodá pořadatel).
- Ústroj - celé družstvo musí být ustrojeno jednotně
- Při podání protestu bude složena kauce v hotovosti ve výši: - 500,- Kč - podání protestu rozhodčímu disciplíny
- Soutěž proběhne ze dvou plat souběžně. Plato určí pro družstvo pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje zkrátit čas na přípravu.
- Obě kategorie provedou útok na 2 B.
- V průběhu soutěží bude prováděna kontrola totožnosti závodníků – závodník musí mít u sebe členský průkaz a doklad totožnosti.
- Pořadatel neručí za škody způsobené na vnesených nebo odložených věcech.
- Materiál se do areálu bude navážet, odvážet pouze na vozících dodaných pořadatelem a určenou trasou.
Příloha č.3 pozvánky na Den hasičů
Den HASIČŮ
Organizační zajištění – mládež (kategorie mladší a starší)
Pořadatel: HZS Kraje Vysočina – UO Havlíčkův Brod
Místo konání: sportovní areál Humpolecká 3606, Havlíčkův Brod
Zahájení: dle časového snímku na společné pozvánce
Podmínky soutěže :
Soutěž je pojištěna přes OSH Havlíčkův Brod.
Strava: každý člen družstva obdrží stravenku na stravu ve stánku
Doprava: každé družstvo na vlastní náklady
Startovné: 250,- Kč za družstvo
Zdravotní služba: zajistí pořadatel
- Soutěž bude probíhat v disciplíně Požární útok dle platných směrnic a dodatků hry Plamen v kategorii starší – mladší. Materiál pro provedení pokusů vlastní. Pořadatel zajistí: káď, přetlakový ventil s příslušenstvím, elektrickou časomíru.
- Soutěž bude probíhat současně ze dvou základen se střídavým startem, každá kategorie ze své základny. Počet pokusů je vždy jen 1.
- Za každé SDH se může účastnit jedno sedmičlenné družstvo v kategorii mladší a jedno v kategorii starší.
- Výjimky z pravidel:
- družstvo tvoří 7 členů bez náhradníka
- družstvo má jeden pokus
- v kategorii starší se zakazují tretry
- přetlakový ventil nasadí na stroj rozhodčí na platě – kontrolu provede vedoucí družstva
Pořadatel si vyhrazuje právo na zkrácení času na přípravu pokusu. Čas bude zároveň měřen ručně, při selhání časomíry se započítají časy z ručního měření.
Materiál se do areálu bude navážet, odvážet pouze na vozících dodaných pořadatelem a určenou trasou.
Diskuze k akci
Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.
V diskuzi není zatím žádný příspěvek